Reglementer

For løbsafvikling er 2 gældende reglementer

Challenge reglement og Trophy reglement. Begge reglementer er vedhæftet i bunden.

(Reglement 4x4 challenge 2016 uden rettelsesmarkeringer)

(Trophy reglement 2015)

 

Teknisk reglement for biler med nummerplader.

Biler med nummerplader skal de som de plejer, overholde krav beskrevet under challenge reglement ((se vedhæft i bunden (Reglement 4x4 challenge 2016 uden rettelsesmarkeringer)), og henvisninger til sikkerhedsreglement 253 som findes på DASU side med reglementer, se link : https://app.box.com/s/hlkply7w81f7psx0tg81lhhj5q4p99mk

Til info er det meningen at biler med nummerplader også skal overholde det nye tekniske reglement, så der fremadrettet kun er 1 teknisk reglement gældende for alle biler.

 

NYT i 2017: Teknisk reglement for uindregistreret køretøjer.

Der er i 2017 blevet muligt at køre i DOS med biler uden nummerplader / uindregistreret køretøjer.

2017 bliver et prøve år hvor vi finder behov for ændringer i reglementer og klasser.

Se teknisk reglement i bunden: 279L Formula Off-road Teknisk 2017, (Tekst formula offroad er en fejl og vil blive rettet)

Tekniskreglement er overordnet for alle løbstyper i DOS, bemærk der er krav i de enkelte klasser.

Alle køretøjer der ønsker at køre uindregistreret i 2017 skal kontakte Kristian Leinum, for forhåndsgodkendelse minimum 2 uger før løbsafvikling.

Kristian Leinum: 21134259 eller This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

NB: Hvis et løb afvikles over flere områder, skal uindregistreret køretøjet transporteres på trailer eller andet mellem områder. Det vil sige ingen kørsel på offentlig vej uden nummerplader

 

Challenge klasser i 2017:

Blå 1: Kun biler med nummerplader, ingen ændring i nuværende klassekrav. (Der er ikke krav om bur i biler med fast tag)

Blå 2: Biler med nummerplader og uindregistrerede køretøjer. Ingen ændringer i klassekrav, dog er det tilladt for uindregistrerede køretøjer at deltage i klassen under forudsætning af at køretøjet er godkendt under tekniks reglement for uindregistrerede køretøjer og karosseri omkring førerkabinen og ramme skal være fra et masseproduceret køretøj. Hydraulik styring uden fast forbindelse, og eftermonteret coilover/airshocks eller lignede er ikke tilladt i denne klasse. (Stadig max 37" hjul i denne klasse), (Der er ikke krav om bur i biler med fast tag, uanset om de er med eller uden nummerplader)

Rød 1: Kun biler med nummerplader, ingen ændring i nuværende klassekrav.

Rød 2: Biler med nummerplader og uindregistrerede køretøjer. Ingen ændringer i klassekrav, dog er det tilladt for uindregistrerede køretøjer at deltage i klassen under forudsætning af at køretøjet er godkendt under tekniks reglement for uindregistrerede køretøjer og karosseri omkring førerkabinen og ramme skal være fra et masseproduceret køretøj. Hydraulik styring uden fast forbindelse, og eftermonteret coilover/airshocks eller lignede er ikke tilladt i denne klasse. 

Prototype: NY KLASSE I 2017: Køretøjet skal godkendes under tekniskreglement for uindregistrerede køretøjer, derudover er der ingen yderligere krav i denne klasse. Eksempel: køretøjer ombygget i rørkonstruktion med coilover og hydraulikstyrring, m.m

Ændringer i klasser omkring uindregistrerede køretøjer vil blive indskrevet i tillægsregler for alle løb i 2017

Klasseinddeling er gældende for 2017, med hensigten at se hvordan det går og hvor mange der kommer ud og køre uden plader. Derfra vil vi arbejde på en permanet løsning for klasseindeling

 

Bygning af baner og sikkerhed:

I forbindelse med det at få uindregistrerede køretøjer med, har vi udarbejdet et banesikkerhedsreglement der beskriver hvordan en bane skal udformes og hvilke sikkerheds foranstaltninger der skal være. Overordnet set er der ikke de store ændringer fra det vi plejer at gøre, men følgende skal vi fremadrettet være opmærksom på. 1: Områder hvor der køres løb, skal lukkes af for offentlighed med bom eller minebånd. 2: Der må ikke være uvedkommende på baner. med mindre de er deltagere, official eller løbsafvikling. Se banesikkerhedsreglement herunder. (Banesikkerhedsreglement DOS Offroad biltrial 10-2016)